søndag 5. oktober 2008

Ask N Uch og klubbmesterskap agility x 2

Nordsand Dizzy Dice, kalt Ask til daglig, ble i går på NKK's utstilling i Kongsvinger 2.beste hannhund med cert og cacib :)
Lillian på kennel Machiggian som eier og handler han har gjort en fantastisk jobb med han :)
Nedenfor noen bilder av den nye championen :)



I går var det klubbmesterskap i agility på Nidarosbanen. Luna og jeg stilte i hopp klasse 1 med sånn passe resultat. Hun har i det siste begynt å hoppe feil i hjulet, noe hun også gjorde denne gangen.. I tillegg klarte hun å rive et hinder, det er ikke hverdagskost, og slik utrykket hennes var, tror jeg ikke hun kommer til å gjøre det så ofte heller ;) Klarte også å få en feil i slalomen.. Min feil når man gjør andre ting på konkurranse enn under trening..

Men, i dag var det ny dag og nye muligheter.. Startet i dag agility rekrutt og hopp klasse 1 på klubbmesterskapet til Gauldal.

Rekruttklassen gikk jo greit, bortsett fra at jeg plutselig ikke klarte å huske hvordan inngangen i slalomen er, og dermed klarte å få Luna til å gå feil.. Og så var det en mur på banen, dette har aldri Luna hoppet, og det gjorde hun ikke til å begynne med i dag heller.. Men etter litt overbeviselse (les: pølse) så gikk det greit. Ellers er Luna kjempeflink, jeg derimot trenger mer trening på baner og føring..

Så var det hoppklassen. Ganske grei bane, og her kom vi oss feilfri rundt :D Kjempestolt :D Hun gikk en veldig bra slalom og hoppet også hjulet perfekt :) Åhh, det var godt, har jo meldt på offisielle klasser i Årnes neste helg, så var godt å få dette løpet :) Litt mer trygg på at vi faktisk kan gjøre det ganske bra om alt fungerer for handleren.. ;)

3 kommentarer:

Lillian sa...

Gratulerer til både Luna & Marianne! Her går jeg i min egen seiersrus og glemmer å spørre om hvordan det gikk med dere... ;)
Artig med agility, og det går kanskje litt raskere med en JRT enn en pom??

Anonym sa...

Gratulerer til Luna. :) Jeg vil prøve meg på agility med Punsel også.. ;)

Marianne Nørholm sa...

Gratulerer med Ask til deg også :)
Du har gjort en kjempejobb med han :)
Synes kanskje jackene er en smule raskere enn en pom ja ;) Men kinerserne tror jeg nok er kjappe, så lenge det ikke regner ;)